Co oznacza diagnoza „wygładzonej lordozy szyjki macicy” – główne objawy i leczenie

Kręgosłup odgrywa bardzo ważną rolę w całym ludzkim ciele. Jako wsparcie dla czaszki, rdzenia kręgowego i narządów wewnętrznych, kręgosłup nieuchronnie doświadcza stresu spowodowanego pionową postawą osoby. Zwykle kręgosłup ma naturalne krzywe, aby optymalnie rozłożyć te codzienne zadania. Nazywa się ją lordozą ( z greckiego „stooped, schylony”) – szyjną i lędźwiową. Naturalny kąt wklęsłości lordozy wynosi 40 stopni.
Po urodzeniu ludzki kręgosłup nie ma wklęsłości, jest całkowicie prosty i pozostaje taki, dopóki dziecko nie zacznie trzymać głowy. Od tego momentu rozpoczyna się tworzenie lordozy szyjki macicy, nieco później pojawia się zgięcie lędźwiowe-gdy tylko dziecko zacznie się czołgać.

Co oznacza diagnoza "wygładzonej lordozy szyjki macicy" - główne objawy i leczenie

Jednak niekorzystne warunki mogą również powodować patologiczne odchylenia od tej normy. Patologie lordozy sprowadzają się do dwóch postaci:

• hipolordoza oznacza, że kręgi są nachylone pod kątem mniejszym niż 40 stopni;
  • hiperlordoza charakteryzuje się wzrostem kąta nachylenia.

Nawet na początkowym etapie którejkolwiek z tych chorób dana osoba ma redystrybucję obciążeń w całym układzie mięśniowo-szkieletowym, a równowaga nie zmienia się na lepsze..

Klasyfikacja lordozy szyjnej

Spłaszczona lordoza szyjki macicy występuje z wielu powodów, w zależności od tego, do której choroby należy ta choroba:

• Forma podstawowa. W takim przypadku choroba powoduje obrzęk lub uraz kręgosłupa, a zapalenie w odcinku szyjnym może również wywołać rozwój pierwotnej lordozy..
  • Forma wtórna. Taka diagnoza jest stawiana, jeśli patologia powstała w wyniku urazu porodowego.
  • Forma patologiczna. Ten rodzaj lordozy szyjnej jest najczęstszy. Powstaje, ponieważ mięśnie znajdujące się w szyi i plecach stopniowo słabną, a utrzymanie prawidłowej pozycji ciała staje się problematyczne z tego powodu.

Objawy i cechy rozwoju spłaszczonej lordozy szyjnej

Hipolordoza, nawet we wczesnych stadiach rozwoju, powoduje takie zaburzenia w pracy ludzkiego ciała:

• Kręgi są zdeformowane.
  • Pogorszenie metabolizmu.
  • Zmniejszona wydajność i wytrzymałość.

Jeśli lordoza szyjna jest spłaszczona,osoba odczuwa to jako sztywność kręgosłupa szyjnego i piersiowego. Powoduje to zaburzenia krążenia w obszarze problemu, w wyniku czego cierpi mózg. Niewłaściwe odżywianie tkanek może powodować bóle głowy, zawroty głowy, a także dyskomfort o różnym nasileniu w stawach barkowych i u podstawy szyi.

Brak odpowiedniej terapii hipolordozy powoduje, że z czasem zmiany kształtu kręgosłupa w odcinku szyjnym kręgosłupa stają się zauważalne nawet do nieprofesjonalnego wyglądu. Podbródek mężczyzny wystaje nienaturalnie do przodu, a głowa wydaje się opadać. Ponadto Klatka piersiowa zmienia się z czasem – przesuwa się zbyt daleko do przodu, lekarze nazywają ten stan nadmiernym skręceniem kifozy klatki piersiowej.

Kifoza klatki piersiowej jest reakcją kompensacyjną ludzkiego ciała, która w ten sposób próbuje złagodzić zbyt duży nacisk na stawy kręgosłupa spowodowany wygładzeniem lordozy..Ciężka praca fizyczna jest uważana za niekorzystne warunki w odniesieniu do rozwoju hipolordozy. Dlatego na ryzyko tej choroby przede wszystkim są ludzie, którzy pracują jako profesjonaliści..Po kifozie klatki piersiowej następuje kolejny etap rozwoju choroby-hiperlordoza lędźwiowa. Jest to nazwa powstawania nadmiernej wklęsłości w okolicy lędźwiowej z powodu osłabienia mięśni podtrzymujących Plecy. W rezultacie kręgosłup zgina się tak mocno, że objawia się uszkodzoną postawą..

Metody wykrywania hipolordozy

Wygładzoną lordozę szyjki macicy można zidentyfikować nawet w domu bez pomocy specjalisty. W tym celu przeprowadzane są proste testy. Musisz stanąć tak mocno, jak to możliwe, i zaprosić kogoś z gospodarstwa domowego, aby wsunął rękę w szczelinę, która utworzyła się między plecami a ścianą. Jeśli jest to prawie niemożliwe, istnieje możliwość wygładzenia lordozy szyjnej.