Ćwiczenia na kostkę po skręceniu / szybki powrót do zdrowia

Ćwiczenia na kostkę po skręceniu / szybki powrót do zdrowia

Jeśli doznałeś kontuzji, w tym artykule pokażemy Ci serię ćwiczeń kostki po rozciągnięciu.
Chcę podkreślić, że jak widać w podręczniku zwichnięcia kostki, istnieją różne stopnie siniaka, a następnie ćwiczenia kostki po skręceniu mogą się różnić w zależności od stopnia urazu kostki. Zawsze zalecamy skontaktowanie się z fizjoterapeutą lub lekarzem, który podąża za tobą, aby zasięgnąć porady, a przede wszystkim zrozumieć, kiedy rozpocząć ćwiczenia kostki, ile zestawów prawidłowo wykonać, a przede wszystkim ile powtórzeń ma charakter terapeutyczny, aby uniknąć nowych problemów, takich jak zapalenie ścięgien lub wpłynąć na dobrą pracę fizjoterapeuty w rehabilitacji stawu skokowego.

Jednym z aspektów, który sprawia, że pamiętam, jest to, że ćwiczenia kostki po skręceniu są bardzo ważne, zarówno w regeneracji po urazie, jak i przede wszystkim w celu uniknięcia nawrotów. W rzeczywistości ustrukturyzowanie dobrego planu rehabilitacji będzie bardzo ważne, a przede wszystkim zwróci uwagę na aspekty reedukacji proprioceptywnej.Zazwyczaj ćwiczenia, przynajmniej w protokole, którego używamy w naszym Centrum Fizjoterapii i osteopatii w Rzymie, rozpoczynają się po naprawie uszkodzonych lub w inny sposób zaognionych struktur. W rzeczywistości, po unieruchomieniu za pomocą ortezy stawu skokowego, odpoczynku funkcjonalnego, uniesienia kończyny (w celu zmniejszenia obrzęku), bandaża uciskowego, a przede wszystkim lodu, możliwe będzie rozpoczęcie kursu ćwiczeń rehabilitacyjnych kostki, które będą wykonywane zarówno w studio, jak iw domu.
Ten przewodnik po rehabilitacji stawu skokowego z konkretnymi ćwiczeniami powinien być rozumiany nie jako substytut fizjoterapii, ale jako substytut specjalistycznej konsultacji, ale jako uzupełnienie i wsparcie pracy rehabilitacyjnej wykonywanej w studio.

Przydatny materiał do ćwiczeń kostki po skręceniu

Zanim zaczniesz od prawdziwych ćwiczeń, dobrze jest mieć przy sobie wszystkie przydatne materiały do prawidłowego wykonania. Wystarczy wyposażyć się w gumkę taką jak ta, która ma dość niski koszt, ale jest naprawdę przydatna. W sprzedaży mają różną elastyczność i często są sprzedawane w takich zestawach:

Przydatny materiał do ćwiczeń kostki po skręceniu

Zgięcie kostki: wykonaj zwykły zestaw zgięcia kostki, starając się osiągnąć jak największy stopień zgięcia i rozciągnięcia. Prawdopodobnie, jeśli wykonasz to poprawnie, możesz poczuć lekkie rozciąganie mięśni łydek, co jest znakiem, że ruch jest prawidłowy. Polecam wykonywanie ich bardzo powoli. Ponieważ jest to ćwiczenie przygotowawcze, zalecam wykonanie go przez około 3 minuty

Otoczenie stawu skokowego: wykonuj otoczenie stawu skokowego, nawet tutaj, próbując przesunąć stopę we wszystkich kierunkach na maksimum swojej wędrówki stawowej. Najpierw uruchom je zgodnie z ruchem wskazówek zegara Iry przeciwnie do ruchu wskazówek zegara możesz usłyszeć małe pęknięcia stawów lub zachodzące na siebie ścięgna..Nie martw się. Jedyną uwagą, którą musisz poświęcić, nie jest odczuwanie bólu podczas ruchu. Uruchom go również przez około 3 minuty

Zgięcie kostki za pomocą gumki: jak widać wcześniej w przypadku wymaganego materiału, musisz powtórzyć zgięcie rozszerzeń z oporem umieszczonym pod stopą. W tym przypadku wielkość oporu, jest to data od typu sprężystego, a w tym ćwiczeniu oporowym pod nogami, będziemy mieli wzmocnienie, więcej mięśni zginaczy, więc powinieneś czuć, że wszystkie mięśnie tylnej powierzchni kostki i łydki pracują, aby zacząć powiedziałbym, że 3 zestawy po 10 powtórzeń wystarczą

  • Przedłużenie kostki za pomocą gumki: to samo ćwiczenie powyżej, ale tym razem będziemy mieli opór, który jest umieszczony przed stopą, więc wzmocnimy mięśnie prostowników. Ostrzegasz, że przednie mięśnie działają na nodze i na nodze. Na początek powiedziałbym, że wystarczą 3 zestawy po 10 powtórzeń
  • Skręcenie kostki: tym razem połóż gumkę na wewnętrznej stronie nogi. Ruch skręcający polega na tym, że kostka obraca się (skręca) w taki sposób, że podeszwowa powierzchnia stopy jest skierowana w bok. Na filmie doskonale rozumiesz ruch, aby rozpocząć, powiedziałbym, że wystarczą 3 zestawy po 10 powtórzeń
  • Ruchliwość kostki pod obciążeniem:ćwiczenie to należy uznać za pierwszy krok przed reedukacją w tempie. Będziesz musiał wstać, może jeśli czujesz, że jesteś niestabilny, stawiasz przed sobą krzesło, aby nie spaść. Połóż stopę, która doznała zwichnięcia kostki jako słupa, a drugą spróbuj wziąć ją tam iz powrotem. Staraj się nigdy nie odrywać pięty od Ziemi, a poczujesz dyskomfort z przodu iz tyłu, w zależności od ruchu. Uruchom go przez co najmniej 2-3 minuty, ale natychmiast przestań, jeśli poczujesz ból
  • Ruchliwość kostki pod obciążeniem bocznym: ta sama koncepcja co poprzednie ćwiczenie, ale tym razem będziesz musiał wykonać ruchy boczne. Takie ćwiczenie musi być uzgodnione z fizjoterapeutą, ponieważ stawia pod napięciem w więzadłach bocznych stawu skokowego, które mogą być szkodliwe.

Kiedy nosić ortezę kostki po skręceniu?

Jeśli od razu zniekształcenie może pomóc w procesie gojenia nosić bransoletkę (zwykły rękaw wykonany z elastycznej tkaniny, co jest wskazane w przypadku, gdy siniak był bardzo miękki) lub prawdziwa Orteza stawu skokowego jest twarda lub półsztywna. Oczywiście sztywny lub półsztywny wspornik ma pewne wskazanie, to znaczy, aby ograniczyć niektóre ruchy i pozwolić innym. Lekarz zazwyczaj decyduje, który Aparat ortodontyczny należy przepisać w zależności od stopnia urazu i skręcenia.

Wspornik, jeśli jest całkowicie sztywny, powinien być ograniczony tylko do dni potrzebnych do całkowitego wyleczenia uszkodzonych struktur i nie jest utrzymywany przez długi czas, ponieważ niewłaściwe użycie nieuchronnie doprowadzi do sztywności i formy uzależnienia psychofizycznego, które należy jak najszybciej usunąć. Zaleca się, aby nie używać go dłużej niż 7/10 dni, ponieważ może to powodować sztywność psychofizyczną i uzależnienie. Wsparcie to nie może wyleczyć i nie może zastąpić programu fizjoterapii i rehabilitacji w leczeniu skręceń.

Fizjoterapia skręcenia kostki

Po rozciągnięciu, gdy uszkodzone tkanki całkowicie się zagoją (mówimy o poważnych stopniach z uszkodzeniami więzadeł, które wymagają długiego czasu unieruchomienia), fizjoterapia i rehabilitacja stawu skokowego będą bardzo ważne.Oprócz ćwiczeń można stosować urządzenia takie jak Tehartererapia, fale uderzeniowe, a przede wszystkim laseroterapia.

Zwykle rozróżniamy 3 fazy:

Rehabilitacja stawu skokowego Etap 1 (regeneracja stawów)
Ten etap przewiduje pasywną mobilizację mającą na celu przywrócenie utraconej artykulacji. Oczywiście muszą być wykonywane przez fizjoterapeutę zarejestrowanego w rejestrze, który ma doświadczenie, a przede wszystkim dobrze zna rodzaj urazu, ponieważ musi przywrócić utracone stopnie stawów, a przede wszystkim przywrócić elastyczność w strukturach więzadłowych.
Rehabilitacja stawu skokowego Etap 2 (regeneracja aktywnych ruchów)
Na tym etapie będziesz szukał kompatybilny z bólem i obrzękiem, wzmocnieniem mięśni wewnętrznych i zewnętrznych mięśni kostki. Ważne będzie stopniowe dostosowywanie ćwiczeń kostki bez przeciążania uszkodzonej kończyny, ponownego obrzęku i bólu w stanie zapalnym. Ten etap jest bardzo delikatny, a właściwe doświadczenie fizjoterapeuty będzie takie, które całkowicie przywróci codzienne życie
Rehabilitacja stawu skokowego Etap 3 (regeneracja proprioceptywna i gest specyficzny)
Ten etap jest moim zdaniem ważniejszy, ponieważ rehabilitacja stawu skokowego po urazie, który nie przewiduje takiego etapu, jest niewystarczająca i zagraża nowym nawrotom z jeszcze poważniejszymi obrażeniami.

Możemy sobie wyobrazić rehabilitację stawu skokowego jako przywrócenie ruchu proprioceptywnego i połączenia z mózgiem jako podstawowego automatyzmu. Być może mówimy o sportowcach, program zostanie przygotowany z ćwiczeniami stawu skokowego mającymi na celu przywrócenie określonego gestu opartego na sporcie, który pacjent chce wznowić wykonywanie. Dlatego bardzo ważne będzie przygotowanie rehabilitacji i fizykoterapii z ćwiczeniami kostki po skręceniu, które są indywidualne i bardzo specyficzne.
Zalecamy bezpłatną ocenę problemu w celu ustrukturyzowania właściwej ścieżki rehabilitacyjnej

Dodaj komentarz