Jak postawa wpływa na kręgosłup

Badania przeprowadzone w ostatnich latach na prawidłowej postawie i wpływie niewłaściwej postawy na plecy są bardzo liczne. Wśród najciekawszych z nich jest dr Nabil Ebraheim, profesor na Uniwersytecie w Toledzie w Ohio w USA. Badania przeprowadzone podczas jego długiej i błyskotliwej kariery pozwoliły mu i jego zespołowi zrozumieć, w jaki sposób każda zmiana w postawie danej osoby może wpływać na ciśnienie wytwarzane w okolicy lędźwiowej i jakie testy uruchomić, aby dokonać prawidłowej diagnozy problemów pacjentów w celu zaoferowania najlepszą szansę na odzyskanie wszystkich funkcji pleców, zwłaszcza u pacjentów bardziej poważne.

Zgodnie z tym, co przedstawiono w badaniu Body Positions Affecting the Spine, które zostało następnie opisane w filmie opublikowanym na kanale YouTube profesora, każda zmiana postawy ma inny wpływ na nacisk wywierany na dyski lędźwiowe. Nacisk na dyski i obciążenie dolnej części kręgosłupa są minimalne, gdy leżysz na plecach, na przykład, i zwiększają się, jeśli leżysz na boku. Ta niewielka zmiana zwykle powoduje wzrost ciśnienia o 50 kg, przechodząc od 25 kg do 75 kg.

Jak utrzymać idealną postawę?

Kiedy stoisz, idealnie prosto, ciśnienie zarejestrowane w okolicy lędźwiowej kręgosłupa wynosi 100 kg; przesuwając górną część do przodu, pochylając się, ciśnienie wzrasta do 150 kg, a wartość wzrasta do 220 kg, gdy osoba, lekko zgięta do przodu, trzyma dowolną wagę.
Nawet ci, którzy spędzają dużo czasu przy stole, muszą zachować ostrożność w postawie: nacisk, jaki musi wytrzymać Plecy siedzącej i lekko pochylonej do przodu osoby, wynosi 185 kg, a nacisk wywierany na stół osoby siedzącej z prostymi plecami wynosi „tylko” 140 kg.
Ale kiedy to jest, że kręgi lędźwiowe muszą wytrzymać największy stres? Według dr Ebraheima wyższe ciśnienie jest rejestrowane, gdy osoba siedząca lekko pochylona do przodu trzyma ciężar; im bliżej wagi przenosi się do ciała, tym bardziej zmniejsza się nacisk na dyski.

Inne interesujące dane dotyczą ciśnienia międzykręgowego, które wzrasta, gdy osoba siedzi, niż gdy osoba stoi, oraz czynników, które mogą przyczyniać się do manifestacji bólu pleców lub zwyrodnienia kręgosłupa w okolicy lędźwiowej. Brak formy, podnoszenie ciężkich przedmiotów, zbyt długie siedzenie, używanie wibrującego sprzętu lub dużych pojazdów, a nawet dym może pomóc w deformacji pleców. Nie należy lekceważyć czynników psychologicznych: ci, którzy nie są zadowoleni ze swojego życia lub pracy, mają tendencję do rozwijania problemów w dolnej części pleców.

Poprawa postawy dzięki fizjoterapii

Interesujące są również testy, które można wykonać u pacjentów, którzy skarżą się na ból pleców, aby zidentyfikować przyczyny problemu. Aby sprawdzić przepuklinę międzykręgową lub zrozumieć, czy pacjent cierpi na zapalenie rwy kulszowej, lekarz lub fizjoterapeuta może skorzystać z testu na nogi: jeśli pacjent skarży się na ból pleców po tej samej stronie nogi, prawdopodobnie cierpisz na przepuklinę dysku; jeśli ból objawia się w obszarze przeciwnym do podniesionej nogi, może to być rwa kulszowa lędźwiowo-krzyżowa. Osoby cierpiące na zaburzenia dysku również odczuwają ból podczas wykonywania ruchów obejmujących zgięcie kolumny, a także osoby cierpiące na zwężenie kręgosłupa lub spondylolistezę. Tak, że kanał kręgosłupa zwiększa się o 12% podczas zginania kręgosłupa, osoby cierpiące na tę patologię spróbuj ulgi, pochylając plecy do przodu.

Wreszcie, aby ustalić, czy występują problemy ze stawem krzyżowo-biodrowym, można wykonać test FABER (zgięcie, uprowadzenie, obrót zewnętrzny). Stosując siłę ciągnącą w przednim aspekcie badanego stawu bocznego, lekarze i fizjoterapeuci mogą wskazać przyczynę bólu i zasugerować Najbardziej odpowiednie metody leczenia, aby go złagodzić.
Osoby poszukujące Centrum Fizjoterapii w Mediolanie mogą skontaktować się z dr Annabellą Raggi. Dzięki ścisłej współpracy z lekarzami prowadzącymi i fizjoterapeutą pacjenci otrzymają najlepszą opiekę w celu złagodzenia bólu pleców z powodu niewłaściwej postawy.