Jak złagodzić napięcie mięsni?

Jak złagodzić napięcie mięsni?

Wszyscy prędzej czy później cierpią na napięcie mięśni. Czasami zauważamy to sami, o tej porze dnia, kiedy odpoczywamy i zdajemy sobie sprawę, że przez cały czas mieliśmy skurczone mięśnie. Często jednak napięcie to staje się przewlekłe i prędzej czy później odczuwane są jego skutki: bóle szyi i ramion, bóle pleców, bóle głowy.Ale co powoduje napięcie mięśni? Jak możemy to złagodzić? Opowiem ci o tym w tym zagłębieniu. Miłej lektury.

Co powoduje napięcie mięśni

W wielu przypadkach napięcie mięśni jest niczym innym jak przejawem problemu postawy. Jeśli robisz typu siedzący tryb życia, na przykład praca w biurze, prawdopodobnie popełniasz błędy, takie jak nie opieranie się plecami o oparcie krzesła i zakładanie postawy zapięcia, zginanie kolumny i drzwi plecami do przodu. Nie ma nic bardziej złego!
Jeśli nie kontrolujemy postawy, zmuszamy nasz układ mięśniowo-szkieletowy do ciągłego stresu, stresu, który przejawia się w postaci bólu. Wiesz, ile szyjki macicy jest córką złej postawy? Dlatego zapraszam do przeczytania moich wskazówek dotyczących prawidłowej postawy przed komputerem. Znajdziesz także inne przydatne wskazówki dotyczące łagodzenia napięcia mięśni szyi.

Inną przyczyną napięcia mięśni jest stres. Jakie połączenie? Napięcie mięśni jest fizjologiczną reakcją organizmu na stres i zaburzenia równowagi hormonalnej, które to implikuje. Te nierównowagi naprawdę wpływają na dynamikę skurczu. Kiedy jesteśmy zestresowani przez dłuższy czas, złe mięśnie wchodzą w stan” przewlekłego ” skurczu i oczywiście powoduje ból.
Nie mogę nie wspomnieć w końcu o innym możliwym czynniku: niedoborze soli mineralnych ważnych dla prawidłowego funkcjonowania mięśni, takich jak magnez i potas. Poziomy tych cennych substancji mogą spadać z powodu niedożywienia, ale nawet wtedy, gdy nie są uzupełniane po aktywności fizycznej: podczas pocenia się faktycznie tracimy te sole mineralne.

Te, o których wspomniałem tutaj, oprócz tego, że są jednymi z najczęstszych przyczyn napięcia mięśni, są również czynnikami, nad którymi możesz pracować. Co? Zaraz ci powiem.

Pozbycie się napięcia mięśniowego: środki zaradcze

Aby złagodzić napięcie mięśni, najpierw musisz zrozumieć, jakie czynniki go powodują. W tym celu polecam wizytę u specjalisty, takiego jak fizjoterapeuta lub fizjoterapeuta. Ci profesjonaliści mogą dać ci ukierunkowane sugestie w oparciu o Twoją konkretną sytuację, zbadać dla Ciebie specjalną trasę, która może obejmować takie czynności, jak masaż i gimnastyka postawy oraz zaoferować ćwiczenia rozciągające, relaksacyjne i wzmacniające mięśnie.
Chcę jednak dać ci kilka wskazówek dotyczących radzenia sobie ze stresem i odżywiania oraz opowiedzieć o wielkim sojuszniku osób cierpiących na napięcie mięśni: termoterapii.
Wszelkie wskazówki dotyczące radzenia sobie ze stresem
Jeśli przyczyną twojego zaburzenia jest stres, cóż, nadszedł czas, aby nauczyć się radzić sobie z tym stresem i, co najważniejsze, zmniejszyć go. Nie potrząsaj głową, jakby chciał powiedzieć: „w moim przypadku nie jest to możliwe!”. Zawsze możesz coś zrobić. Zdradzę ci moje 3 złote zasady przeciwko stresowi:

Pozbycie się napięcia mięśniowego: środki zaradcze
  • Lepiej Zaplanuj swoje zobowiązania, tworząc listę rzeczy do zrobienia każdego dnia. Po sporządzeniu listy określ, które zadania są pilne, a zatem nie do zdobycia, które są priorytetowe po pilności, które możesz odłożyć bez problemu, a które możesz przekazać komuś innemu.
  • Nie przeciążaj swoich dni zbyt wieloma zadaniami. Powód jest prosty: jeśli możesz wykonać wszystkie z nich, rzucając się w rozpacz, zgromadzisz stres; jeśli nie możesz wykonać wszystkich z nich … będziesz kumulować stres!
  • Zrób sobie przerwę, prawdziwą przerwę. Jak najszybciej wyciąć pół godziny czasu na spacer, jeszcze lepiej, jeśli w zieleni. Poruszanie się i pozostawanie w kontakcie z naturą to dwa potężne środki antystresowe, jak wykazało wiele badań.

Mam nadzieję, że te proste zasady pomogą Ci w radzeniu sobie ze stresem, ale teraz przejdźmy do odżywiania.

Odżywianie, które jest dobre dla Twoich mięśni

Zdrowie mięśni zależy również od odżywiania. Tak, ponieważ karmimy je jedzeniem i możemy to zrobić na dwa sposoby: dobry lub zły. Oznacza to, że dostajemy do mięśni wszystkie substancje potrzebne do wykonywania swoich funkcji. Wśród nich, jak powiedziałem wcześniej, jest magnez i potas, które są makroskładnikami odżywczymi, co oznacza, że nasz organizm nie może się bez nich obejść. Jeśli stosujesz zdrową i zróżnicowaną dietę, zgodnie z Modelem śródziemnomorskim, nie powinieneś mieć problemów z niedoborami.

Warto wiedzieć, że:

magnez występuje w dobrych ilościach w pełnych ziarnach, suszonych owocach, warzywach liściastych, roślinach strączkowych, takich jak soczewica i fasola;
potas możesz go wziąć, jedząc banany, ziemniaki, kapustę i szpinak.

Terapia cieplna: napięcie uwalniające ciepło

Termoterapia lub terapia cieplna jest darem niebios dla napiętych mięśni. Dlaczego? Ponieważ pozwala im uzyskać więcej tlenu i składników odżywczych poprzez opryskiwanie krwi. Tak, ponieważ ciepło stymuluje rozszerzenie naczyń krwionośnych, dzięki czemu umożliwia prawidłowe unaczynienie mięśni, które są jednocześnie odżywione i oczyszczone z toksyn. „Stan łaski”, który pozwala im się zrelaksować.Możesz wykonać termoterapię na wiele sposobów. Jednym z najprostszych jest zastosowanie pasków samoprzylepnych lub łatek samonagrzewających. Mam nadzieję, że te wskazówki, jak złagodzić napięcie mięśni, mogą dać ci ulgę i pomóc Ci znaleźć dobre samopoczucie, i zapraszam do przeczytania innych pomysłów na mięśnie

Dodaj komentarz