Progresywne ćwiczenia wytrzymałościowe

Progresywne ćwiczenia wytrzymałościowe

Progresywne ćwiczenia oporu to cały zestaw działań, w których opór jest wykonywany z zewnętrznego sprzętu.Są one stosowane w celu zwiększenia siły, wytrzymałości i siły mięśni w programach rehabilitacji lub treningu sprawności fizycznej. Aby osiągnąć postęp w funkcjonowaniu mięśni, należy zastosować stopniowe przeciążenie, w którym dodajesz niewielką siłę i wytrzymałość. Oznacza to, że gdy ciało jest uwarunkowane i/lub przyzwyczaja się do pewnych bodźców, konieczne jest dodanie większego obciążenia i lub liczby powtórzeń zgodnie z wymaganiami wymaganymi przez proces adaptacji. Opór ten może być ręczny lub mechaniczny.

Fizjoterapia i progresywne ćwiczenia wytrzymałościowe

W terapii rehabilitacyjnej bardzo ważne jest, aby wziąć pod uwagę rodzaj urazu, z którego wyzdrowiejesz, aby móc zarządzać programem, którego należy przestrzegać. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę inne zmienne, takie jak wiek, nawyki ćwiczeń, odżywianie, aby na podstawie tych czynników można było stworzyć „specjalny” plan, który obejmuje odpowiednią kombinację liczby powtórzeń, obciążenia, masy ciała, interwałów, dni wykonywania, prędkości, zakresu ruchu, przestrzegania prawidłowych pozycji podczas ćwiczeń i innych.

Istnieje wiele opcji programów szkoleniowych do opracowania opartych na ćwiczeniach izometrycznych, izokinetycznych i izotonicznych. Stworzenie wzoru do naśladowania zależy, jak powiedzieliśmy, od wszystkich powyższych i, oczywiście, od tego, co najlepiej pasuje do pacjenta.Aby wspomnieć o kilku, porozmawiamy o następujących metodach treningu oporowego, które można wykonać w leczeniu rehabilitacyjnym lub fizycznie przygotowawczym.Jedną z najbardziej znanych jest technika DeLorme, która składa się z zestawu progresywnych ćwiczeń oporowych, czyli zestawów i powtórzeń, które naprzemiennie z 3×10, zwiększając, jak sama nazwa wskazuje, stopniowo wagę wraz ze wzrostem siły i wytrzymałości.

Technika zdeformowana jest dość powszechnie stosowaną metodą w większości procedur stosowanych na siłowniach; istnieje jednak technika oksfordzka, która jest sprzeczna z tą teorią, w której zamiast przybierania na wadze i powtórzeń, zmniejszają się wraz z pojawieniem się zmęczenia. Stara się zrealizować nieokreślony okres rozgrzewki, zanim zacznie ćwiczyć trening.

Zamiast metody ERPAD, progresywne ćwiczenia wytrzymałościowe są dostosowywane codziennie, ta metoda stworzona przez Knighta opiera się na zasadzie, że odpowiednią wagę należy regulować za pomocą zestawów, pierwszy z 10 powtórzeniami i połową masy ciała, a drugi z redukcją powtórzeń i przyrostem masy ciała, po dostosowaniu masy roboczej, 3.i 4. serii, liczba powtórzeń będzie tym, które pacjent toleruje maksymalnie.

Rodzaje ćwiczeń oporowych progresywnych

Jak widzimy, dynamiczne metody ćwiczeń wytrzymałościowych są różne, więc istnieją możliwości dostosowania każdego pacjenta w zależności od gustów, potrzeb i umiejętności.
Ale są też statyczne, takie jak ćwiczenia typu izometrycznego, alternatywa ERP (Progressive resistance exercise) wprowadzona przez Hettinga i Muellera w 1950 r., która polega na systematycznym powtarzaniu tego samego stałego ruchu przez kilka sekund z maksymalnym oporem i przerwami odpoczynku w celu stopniowego statycznego wzmocnienia mięśni. Jest idealny dla określonego rodzaju pacjentów, którzy wracają do zdrowia po urazach pleców, a nawet w okresach poporodowych.

Rodzaje ćwiczeń oporowych progresywnych

Chociaż ćwiczenia izometryczne poprawiają wytrzymałość mięśni, efekt jest zwykle minimalny w porównaniu z innymi technikami, takimi jak ćwiczenia izotoniczne i izokinetyczne, które opierają się na poprawie wytrzymałości mięśni z ruchów przy wolnych, średnich i szybkich prędkościach przy różnych kątach pracy.Aby wykonać dowolne wyżej wymienione metody, istnieją środki pracy przy użyciu różnych urządzeń i różnych urządzeń. Takie jak hantle, rower, deski balansowe, systemy kabli rozciągliwych, koła pasowe, izokinetyczne dynamometry i inne. Zaletą wytrzymałości mechanicznej w porównaniu z ręcznym w programach oporowych jest to, że fizjoterapeuta może wykonać nieco dokładniejszy pomiar siły, z której powinien początkowo pochodzić. Chociaż tak naprawdę wszystko zależy, jak powiedzieliśmy od samego początku wstępnej oceny pacjenta, aby móc wdrożyć najlepszy program, który odpowiada ustalonym potrzebom i celom. Dlatego niezwykle ważne jest, aby udać się do specjalisty, aby dokładnie zdiagnozować swój przypadek i być w stanie dostosować go do swoich potrzeb.

Dodaj komentarz