Rehabilitacja kolana: właściwa fizjoterapia

Ból kolana jest jednym z najczęściej występujących problemów ortopedycznych. Kolano jest jednym z największych stawów w naszym ciele i obejmuje goleń, kość udową i rzepkę znajdującą się z przodu kolana. Kolano jest wspierane przez cztery więzadła. Wewnątrz kolana znajduje się łąkotka, która służy jako” amortyzator ” stawu. Ból kolana może być spowodowany urazem, urazem lub zużyciem. Czasami może się to zdarzyć bez wyraźnego powodu. Ból kolana jest często związany z ograniczeniami funkcjonalnymi, które obejmują trudności w chodzeniu, wstawaniu lub wchodzeniu i schodzeniu po schodach.

Rehabilitacja kolana

Przy określaniu planu terapeutycznego rehabilitacji stawu kolanowego konieczna jest prawidłowa diagnoza podstawowej przyczyny problemu: tylko w ten sposób można opracować program ćwiczeń lub rehabilitacji stawu kolanowego. Zabiegi fizjoterapeutyczne, które zostaną wybrane i / lub program ćwiczeń rehabilitacyjnych stawu kolanowego, powinny być zawsze opracowywane specjalnie zgodnie z obrazem klinicznym indywidualnego pacjenta. Dotyczy to również szczególnie w przypadkach, gdy rehabilitacja kolana jest konieczna po operacji, na przykład po wszczepieniu protezy kolana.
Rehabilitacja kolana po urazach

Najczęstsze urazy kolana obejmują skręcenia, skręcenia, zapalenie kaletki, zwichnięcia, złamania, urazy łąkotki i urazy zużycia. Urazy kolana są zwykle spowodowane silnymi skręceniami lub bezpośrednim uderzeniem, takim jak sport, lub upadkami lub wypadkami. Czynniki ryzyka tych urazów obejmują niewłaściwy trening, osteoporozę i uprawianie sportów o wysokim wpływie, które są związane z nagłymi zmianami kierunku. Ból kolana i obrzęk są głównymi objawami urazu. Aby potwierdzić taką diagnozę, zawsze wymagana jest dokładna historia medyczna, a następnie obiektywne badanie. W niektórych przypadkach mogą być wymagane badania diagnostyczne, takie jak zdjęcia rentgenowskie lub MRI. Leczenie urazów kolana zależy od rodzaju i ciężkości urazu i może obejmować terapię RICE (odpoczynek, lód, kompresja, podnoszenie), fizykoterapię, unieruchomienie lub, w ciężkich przypadkach, operację, a następnie konkretną rehabilitację funkcjonalną.

Rehabilitacja po złamaniu kolana

Kolano może pęknąć w czterech miejscach: rzepce, płytce piszczelowej, dystalnym końcu kości udowej i głowie kości strzałkowej. W zależności od rodzaju złamania i jego ciężkości fizjoterapeuta może poddać pacjenta terapii zachowawczej lub, w ciężkich przypadkach, specjalnej fizjoterapii, która przygotowuje się do operacji i która po operacji ma na celu funkcjonalną rehabilitację stawu. W każdym razie nasz zespół opracowuje indywidualne plany leczenia, które obejmują techniki terapii manualnej (takie jak masaż i pasywna mobilizacja) w połączeniu z procedurami instrument zaawansowanych technologii (takich jak tecarterapia) oraz plan ćwiczeń często mających na celu wzmocnienie stawu kolanowego poprzez przywrócenie masy mięśniowej, co zapewnia większą stabilność w kolanach.

Rehabilitacja po skręceniu stawu kolanowego

Skręcenia stawu kolanowego są dość powszechne i mogą wpływać na dowolne z 4 więzadeł, które utrzymują staw (krzyżowiec przedni, krzyżowiec tylny, Krzyżowiec przyśrodkowy i krzyżowiec boczny). Skręcenia są powtarzającym się problemem, ponieważ ze względu na jego konformację kolano obraca się inaczej; przy każdym dobrym wyniku najbardziej dotknięte więzadła środkowe to więzadło poboczne przyśrodkowe i więzadło krzyżowe przednie. Większość osób, które doświadczają rozciągnięcia stawu kolanowego, uważa, że po ustąpieniu bólu można powrócić do normalnej aktywności. W rzeczywistości fizykoterapia jest jedynym sposobem na osiągnięcie pełnego powrotu do zdrowia po skręceniu stawu kolanowego.

Starannie opracowany i kontrolowany program ćwiczeń nie tylko pomaga wzmocnić więzadła, które utrzymują staw razem, ale także wzmacnia mięśnie wokół stawu, zapobiegając przyszłym obrażeniom. Dzięki interwencji doświadczonego fizjoterapeuty możesz nauczyć się ćwiczeń wzmacniających odpowiadających odzyskać zakres ruchu, siły, równowagi i propriocepcji (zdolność postrzegania miejsca, w którym staw znajduje się w przestrzeni).

Rehabilitacja po rozcięciu Osteochondritis stawu kolanowego

Adres rozcięcie Osteochondritis jest chorobą idiopatyczną, sklasyfikowaną na 4 stopnie ciężkości, która mieści się w kości podchrzęstnej i chrząstce stawowej i przywiązuje się do bólu, tworzenia wolnego ciała w stawie i wysięku stawowym. W pierwszych dwóch klasach można zastosować tylko terapię zachowawczą, której celem jest: zmniejszenie bólu, promowanie naprawy chrząstki i zapobieganie zwyrodnieniu powierzchni stawu kolanowego. Nie ma standardowego leczenia, a fizjoterapeuta współpracuje z fizjoterapeutą, aby ustalić plan leczenia najbardziej odpowiedni dla pacjenta. W przypadkach, w których nie można zapobiec operacji, konieczne jest 6-8 tygodni fizjoterapii po operacji, aby ułatwić funkcjonowanie i naprawę mięśni kończyn.